חיפוש
  • איילת בארי

משולחנה של יועצת ארגונית- בחירת היועץ הנכון


בחירה של יועץ ארגוני או מנחה של סדנא או תהליך היא לא עניין פשוט.

מעורבים בתהליך הזה גורמים רבים- מנהלת משאבי האנוש או מנהלת ההדרכה שמביאה את איש המקצוע לארגון, מנהלי הצוותים שמקבלים את ההדרכה, העובדים שיעברו את ההדרכה, והנהלת החברה, לעתים עד רמת המנכ"ל.

לכולם יש מה לומר (ובצדק), יש דרישות, מגבלות ודעות.

ויש תקציב- מוגבל או להיפך, לנצל.

ודרישות ונסיבות.

ומוניטין של מנהלת משאבי האנוש, כמי שבוחרת את אנשי המקצוע.

וזמן, ועלות ימי עבודה, ולוחות זמנים לעמוד בהם.

אז איך מנווטים בין כל השיקולים האלה, ומוודאים שעשינו את הבחירה הנכונה?

איך נהיה בטוחים שבחרנו את היועץ הנכון, לתהליך הנכון, בתקציב ובעיתוי הנכון?

לא פעם יוצא לי להיכנס לארגון, אחרי תהליך קודם שהתבצע, ולשמוע את כל התגובות על תהליך שלא נבחר נכון.

בזבוז של זמן, חוסר חיבור לעובדים שמשתתפים, חוסר התאמה של התכנים או פשוט אכזבה. ברוב הפעמים, אם מבררים קצת לעומק, אפשר היה לחזות מראש שזו תהיה התוצאה.

אז איך בוחרים נכון? מה בכלל שואלים? את הקולגות שלי, ממליצים שאני סומכת עליהם או את איש המקצוע עצמו שבא למכור לי תהליך?

מתוך הניסיון המצטבר שלי, כיועצת, גם כעצמאית, וגם כעובדת של חברות ייעוץ גדולות, ריכזתי עבורכם את 7 השאלות החשובות ביותר שחייבים לשאול לפני שבוחרים יועץ לארגון.

מוזמנים לכתוב לי כאן מה דעתכם עליו.

שלכם,

איילת.

#ייעוץארגוני #יועצתארגונית #משאביאנוש #פיתוח #הדרכה #סדנאות